Wednesday, November 02, 2022

Vem vill bli gästbloggare på den här bloggen?

Kära bloggläsare,

Vet du mycket om informationssäkerhet cyberbrottsforskning OSINT och insamling av underrättelser om hot, inklusive forskning om aktörer inom cyberhot? Är du intresserad av att bli gästbloggare på den här bloggen där du kommer att kunna nå ut till en av de bästa och mest diversifierade målgrupperna inom säkerhetsbranschen sedan december 2005, som består av säkerhetsexperter, forskare, leverantörer och organisationer, inklusive cyberbrottsforskare, den amerikanska underrättelsemiljön och brottsbekämpande organ och organisationer?

Vem är Dancho Danchev och vad är Dancho Danchevs blogg?

"Oberoende entreprenör | Astalavista.com 2003-2006 | Astalavista.box.sk 2020-2022 | Lovely Horse Participant | Slashdotted Two Times | Ex-ZDNet | Ex-Webroot | Won Jessy H. Neal Award | Won SCMagazine Award | Took Down the Koobface Botnet | Presented at the GCHQ with the Honeynet Project | SCMagazine Who to Follow on Twitter for 2011 | Deltagit i ett topphemligt GCHQ-program kallat "Lovely Horse" | Identifierat ett stort offer för SolarWinds Attack - PaloAltoNetworks | Hittade skadlig kod på Flashpoints webbplats | Spårat, övervakat och profilerat Koobface Botnet och avslöjat en botnet-operatör | Hamnat på Slashdot två gånger | Min personliga blogg fick 5. 6 miljoner sidvisningar sedan december 2005 | Mitt gamla Twitter-konto fick 11 000 följare | Jag hade i genomsnitt 7 000 RSS-läsare på min blogg | Jag har min egen vinyl "Blue Sabbath Black Cheer / Griefer - We Hate You Dancho Danchev" tillverkad av en kanadensisk artist | Driver för närvarande Astalavista.box. sk | Jag gav en intervju till DW om Koobface-botnätet | Jag gav en intervju till NYTimes om Koobface-botnätet | Jag gav en intervju till Russian OSINT | Upptagen som en stor konkurrent av Jeffrey Carrs Taia Global | Presenterad på GCHQ | Presenterad på Interpol | Presenterad på InfoSec | Presenterad på CyberCamp | Presenterad på RSA Europe"

OBS: Dina gästartiklar kan skrivas antingen på engelska eller på ditt modersmål. Låt oss få det att hända!

Skicka mig ett e-postmeddelande på engelska till dancho.danchev@hush.com för att fråga om denna möjlighet och skicka en kort introduktion, inklusive en LinkedIn-profil eller ett CV, så återkommer jag inom kort med en idé om att värva dig och presentera dig som en officiell gästbloggare på min personliga blogg.

Håll ögonen öppna!a 

No comments:

Post a Comment